Tuesday 18 March 2014

MH 011 dijumpai

Pagi ini menceritakan kedukacitaan rakyat seluruh negara Malaysia.
masuk hari ke11 tiada sebarang apa maklumat yang boleh dipercayai kehilangan  pesawat MH370,
MH 011 bermaksud Malaysia Hampeh hari ke 11.
sehingga ianya menjadi satu perkara pelik dan kelakar.
Pelik kerana penuh misteri dan helah kapal terbang pesawat tercanggih besar dan sofistikated lenyap tanpa dapat dikesan.
Hampeh kerana kenyataan yang berdolak dalik dan bercanggah dari pengeluar kenyataan yang berkuasa.
sehinggakan semalam sebuah akhbar Hongkong menggelar Malaysia penipu.
Hampeh juga kerana keselamatan negara kita begitu rapuh sehingga radar tentera yg mengesan objek asing meragukan tidak dipintas.
Hampeh juga kerana penuh teka teki dan seolah satu terjemahan berunsur permainan "Queen of the coin'
Lucu kerana kehebatan seorang paranormal (*bomoh) Agung yg ditertawakan rakyat seluruh dunia.
Ish lebih hebat lagi meuncul pasangan bomoh Indonesia dapat mengesan pesawat itu siap petunjuk latitudnya.
Ohhh aku pun bisa jadi ahli nujum juga.....apakata kalau nujum aku me rasakan pesawat itu sudah landing dengan selamat di K.Kinabalu atau Lahad Datu? itupun mungkin jugak kan? kerana negara luar pasti tak dapat kesan...lagipun pesawat jenis itu ada beberapa buah dimiliiki MAS siapa dapat perasan?
Heh...itu firasat aku yang mahu popular dan gelamor macm bohoh buaya tembaga tur....


Ketawa Mat ·  Top Commenter · University of ontahmano
Jeng..jengg..jenggg..
INGAT LAGI..??!!!
17 HARI SEBELUM KEJADIAN..
                     CO PILOT TELAH DI INTERVIEW OLEH RICHARD QUEST DARI CNN DIDALAM KOKPIT PESAWAT YG                         SAMA...!!!
                      KEBETULAN..????!!!
                     Sekadar INGATAN..
                     CNN YG PALING BERTUAH DPT MERAKAM TREJEDI 9/11 PADA HARI, TARIKH, MASA TEPAT PADA                            MASA KEJADIAN..
                    KEBETULAN..???
                     jeng..jenggg..jengggg...
                        Reply · 8 · 
 · 10 hours ago

  • Whychy Soon ·  Top Commenter · Butterworth, Malaysia
    tak masuk akal kapten Zaharie seorang juruterbang berpengalaman dan pembantu kapten Fariz yang bakal melangsungkan perkahwinan boleh disaki oleh PDRM terlibat kehilangan pesawat.

    Kenapa syarikat Boeing membisu dan tidak mendedahkan hasil siasatan kepincangan Boeing 777-200 spt yg berlaku tahun 2005 pnerbangan MAS dpd Perth ke KL? Pada kejadian tahun 2005 pesawat jenis yg sama alat Air Data Inertial Reference Unit (ADIRU) tidak berfungsi. Ini adalah alat yg menghantar data kpd computer pesawat & autopilot. Pesawat tiba-tiba melonjak ketinggian 3,000 kaki. Pesawat tidak terhempas tetapi hampir separuh penumpang memerlukan rawatan kritical. Boeing takut kehilangan perniagaan kpd Airbus.

    Saya menjangkakan ADIRU juga tidak berfungsi di atas pesawat MH370 pada ketika salah seorang juruterbang mengaktifkan "Autopilot". Data kpd fungsi "Autopilot" sudah digodam mengakibatkan pesawat melonjak ke altitude 45,000 kaki spt dilaporkan radar TUDM. Boeing 777 tidak boleh terbang di paras ini. Penumpang dan krew hanya boleh bernafas selama 8 hingga 15 saat. Saya menjangkakan pada saat genting ini juruterbang berpengalaman kapten Zaharie mematikan "Autopilot" di dalam keadaan separuh sedar. Beliau memprogram data "waypoints" baru kpd system penerbangan pesawat Autopilot. Hanya juruterbang mahir berkebolehan memprogram semula data "Autopilot" yang tergodam. Saya kira penumpang dan krew termasuk juruterbang sudah tidak sedar diri dan pesawat terbang secara "Autopilot" berpandukan "waypoints" yang diketahui dan dimasukkan secara manual. Pesawat yg hilang dibeli dpd Boieng tahun 2002. Masalah ADIRU tidak berfungsi direkodkan tahun 2005.

tambah panas

Followers