Saturday 12 November 2011

PM Najib dan Rosmah ke Hawaii


 Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak tiba di sini untuk menghadiri sidang kemuncak Kerjasama Ekonomi Asia Pasifik (Apec).
Diiringi isteri Datin Seri Rosmah Mansor, Perdana Menteri yang menaiki pesawat khas, tiba di Pangkalan Tentera Udara Hickam berhampiran Pearl Harbour pada pukul 3.45 petang waktu tempatan, semalam.
Ketibaan beliau dan isteri disambut Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman dan Duta Besar Malaysia ke Amerika Datuk Seri Jamaludin Jarjis serta isteri masing-masing.PERDANA Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak memeluk kanak-kanak bernama Kuulei Wright, 8, sejurus tiba di Honolulu. Turut kelihatan isteri beliau Datin Seri Rosmah Mansor. Najib tiba di sini bagi menghadiri persidangan kemuncak Apec. - Foto oleh MERGAWATI ZULFAKAR 

Najib juga dijadualkan menghadiri mesyuarat sulung para pemimpin Pakatan Trans-Pasifik sembilan anggota hari ini, yang akan dihoskan Presiden Amerika Barack Obama.
Sidang kemuncak Apec akan bermula esok dengan para pemimpin terbabit dijangka memberi fokus terhadap usaha ke arah memperkukuh integrasi serta pertumbuhan ekonomi dan pembangunan serantau.
Sebahagian daripada jadual asal Perdana Menteri, termasuk pertemuan dua hala beliau dengan Presiden Mexico Feliope Calderon hari ini, dibatalkan apabila pemimpin Mexico itu membatalkan kedatangannya ke Hawaii berikutan kematian Menteri Dalam Negeri Jose Francisco Blake Mora dalam nahas helikopter awal hari ini.

Blog Archive

tambah panas

Followers