Wednesday 8 February 2012

Dua lagi kondo RM 34.6juta keluarga shahrizat di Singapura

Kondominium berharga RM17,205,209 dan RM17,357,575- dibeli di Marina Bay Suites, yang terletak  berhampiran restoran mewah milik keluarga menteri itu di Brawn Steakhouse.
Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli berkata ketika mengadakan sidang media di Ibu Pejabat KEADILAN, di sini hari ini., kondominium mewah yang dibeli pada 27 Mei 2010 itu dimiliki suami Shahrizat, Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail yang juga Pengerusi NFC dan anak mereka, Wan Shahinur Izran Mohamad Salleh.
Keluarga Shahrizat juga kata Rafizi, perlu membayar RM173,000 sebulan untuk membayar balik pinjaman yang dibiayai oleh United Overseas Bank Limited (UOB) dan Malayan Banking Berhad (Maybank).Dengan pendedahan terbaru ini, katanya, jumlah keseluruhan harta peribadi keluarga Shahrizat yang ditampung oleh dana awam RM250 juta yang diberikan kepada NFC ialah 62,160,913.
Ia termasuk pembelian dua unit kondominium One Menerung di Bangsar dan sebuah lagi di Orchard Scotts, Singapura,  pembelian Mercedez Benz, dan dua lot tanah di Putrajaya seperti yang didedahkan sebelum ini.
Sementara itu, Ketua Wanita KEADILAN, Zuraida Kamaruddin dan Pengarah Strateginya, Rafizi Ramli telah melantik barisan peguam terdiri daripada Ranjit Singh, Sivarasa Rasiah, N Surendran dan Gopal Sreenevasanuntuk menghadapi saman yang dikemukakan Datuk Seri Shahrizat Jalil. mengenai skandal National Feedlot Corporation (NFC) yang dikaitkan dengan keluarga menteri itu.

Blog Archive

tambah panas

Followers