Sunday 15 June 2014

Pegawai JAKIM takut makan coklat Cadbury.

cadbury_LAnggota IKAS dalam demonstrasi makan coklat Cadbury. - Foto TRP/Mohd Azrol Ali

15 Jun:Mana perginya pegawai Jakim yang beria-ia benar kata sanggup makan cekelat yang dikatakan halal keluaran jenama cadbury.
Presiden Ikatan Aktivis Siber Malaysia (IKAS), Md. Faisal Ahmad yang mempertahankan JAKIM ekoran isu coklat Cadbury yang didakwa sebelum ini mengandungi DNA babi.Demi meyakinkan pengguna coklat jenama Cadbury, kumpulan itu yang terdiri daripada blogger dan pemilik akaun media sosial mengadakan sesi demonstrasi makan coklat tersebut secara beramai-ramai di Wisma Nusantara, Jalan Puncak off Jalan P. Ramlee, tengah hari Ahad.
Turut hadir Penolong Pegawai Kanan Bahagian Hub Halal Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) Muhammed Naim Mohd Aziz selaku moderator bagi pihak JAKIM yang memberi penerangan dalam forum bertajuk: “Sijil Halal Malaysia dan Kontroversi Cadbury: Satu Perspektif.”
Namun begitu, pegawai berkenaan enggan memberi komen dan menolak untuk bersama dengan kumpulan IASM dalam sesi demonstrasi makan coklat sebelum meninggalkan majlis melalui pintu belakang.

tambah panas

Followers