Monday 16 June 2014

UMNO Selangor dilaknat menjelang Ramadhan

Friday, 13 June 2014

Politik BANGANG TAHAP GABAN UMNO Selangor Terserlah... Malang Nasib Ahli UMNO Selangor!

Tidak dapat dinafikan, UMNO Selangor sedang meniti hari-hari terakhir dalam kerjaya politik negara. Masa hadapan UMNO Selangor sudah terlalu kelam, seperti kelamnya malam di dalam gua yang tidak berpenghujung. UMNO Selangor sudah tidak ada masa hadapan. Bahkan mana-mana ahli UMNO di Selangor, sudah boleh berkira-kira untuk membersarakan diri daripada bergiat membela UMNO atas nama Agama, Bangsa dan Negara kerana barisan kepimpinan UMNO Selangor, termasuklah yang menjadi ADUNnya pula terdiri daripada golongan YANG TIDAK TAHU MEMBACA, TIDAK TAHU MENULIS dan TIDAK TAHU MENGIRA.

Pendek kata, bukan setakat BUTA HURUF, tetapi tersangatlah BUTA PERUT!

Seorang ADUN UMNO Selangor - tak payah sebut namanya. Buat geli jari sahaja - telah cuba mengusulkan pertanyaan, agar hudud dibincangkan dan dibahaskan di DUN Selangor bagi memerangkap PAS dan DAP. Jangkaan awal ialah, Hannah Yeoh akan mengikut arahan kepimpinan partinya, DAP, untuk menolak usul tersebut.

Alih-alih Hannah Yeoh meluluskan usul tersebut dan Hudud akan dibahaskan di DUN Selangor. Bersegeralah Ketua ADUN UMNO Selangor yang bermuka tolol menarik balik usulnya dan memberi seribu satu macam alasan.

Walau apa pun alasan yang diberikan, persepsi yang wujud sekarang ialah, UMNO Selangor dan UMNO Malaysia umumnya, memang telah menjadikan Hudud sebagai bahan permainan mereka. Tiada kesungguhan dan pada masa yang sama, hanya melihat hudud sebagai senjata untuk mengalahkan PAS dan Pakatan Rakyat, bahkan sebenarnya tidak berminat langsung untuk menjelaskan kepada umum, tanggapan sebenar UMNO tentang hukum syariat tersebut.

Orang UMNO di Selangor sudah sewajarnya menutup atau mematikan cita-cita mereka untuk melihat UMNO kembali berkuasa dan menerajui takhta pentadbiran di Selangor. Selagi UMNO Selangor mempunyai pemimpin-pemimpin dan ADUN-ADUN sedia ada, selagi itulah, UMNO Selangor dilihat sebagai badut yang serba bodoh dan membodohkan.

Bahkan UMNO Selangor sendiri sebenarnya masih lagi beranggapan yang mereka kuat. Perhatikan sahajalah barisan kepimpinan UMNO Selangor. Hampir kesemua mereka terdiri daripada golongan yang syok sendiri dan sentiasa perasan, yang mereka masih dikehendaki dan akan menang di Selangor dalam sebarang pertandingan atau pilihanraya.

Diketuai oleh Noh Omar, bekas Menteri Pertanian yang turut menternak Ketua Bahagian Sungai Besar sekarang ini, Jamal Ikan Bakar Sekinchan, UMNO Selangor sudah wajar dibacakan talkin dan dikafankan kerana pada PRU14 nanti, besar kemungkinan kerusi yang masih dikuasai oleh UMNO Selangor, hanyalah kerusi-kerusi di balairaya dan di dewan bangunan-bangunan UMNO!

Sebenarnya tidak menghairankan langsung apabila UMNO dalam keadaan yang begitu lemah. Berkata Syaidina Ali r.a, jikalau hendak melihat kekuatan sesebuah masyarakat, lihatlah pemuda-pemudanya.

Bagaimana dengan PEMUDA UMNO yang diketuai oleh Khairy Jamaluddin?

Semua orang boleh agak apa yang akan berlaku sekiranya barisan kepimpinan Pemuda UMNO sekarang mengisi ruang kosong barisan kepimpinan utama UMNO. Dengan berfikiran seperti Azwan Bro, Naib Ketua Pemuda UMNO yang lahapnya mengalahkan serigala lapar, dengan berketuakan Khairy Jamaluddin yang tidak tahu di mana kedudukannya sebenar dan dengan berketuakan manusia media seperti Ibdilillah yang sibuk dengan percutian ke Australia menggunakan duit UMNO bersama-sama kawan 'LIFESTYLE'nya, UMNO hanya menternak dan membela pedukang-pedukang yang tidak boleh buat kerja tetapi mata mereka sentiasa ada RINGGIT SIGN!

Justeru, tidak hairanlah mengapa Ketua ADUN UMNO Selangor tiba-tiba sahaja menjadi pondan....

tambah panas

Followers