Monday 11 July 2011

Sebentuk Cincin datin Seri Rosmah bernilai USD 24.4 juta 9RM 73JUTA)tanpa cukai kastam

Pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shaharin hari ini mendakwa mempunyai maklumat bahawa Datin Seri Rosmah Mansor telah membeli sebentuk cincin bernilai USD24.4 juta(RM 73 juta) tanpa membayar  cukainya.


“Kita dapat maklumat daripada skrin KDRM yang ada nama Rosmah sebagai pengimport daripada syarikat beralamat di New York.Cincin berkenaan jelas tertera butirannya, natural fancy blue gray cushion CV7 diamond ring daripada Jacob & Co,” kata Badrul yang lebih dikenali CheguBard.
maklumat yang diperolehi:
Nama Barangan: Natural Fancy Blue Gray Cushion Cut Diamond
Nama Pengekspot: Jacob & Co dari New York 
Nama Pengimpot: Datin Seri Paduka Rosmah Mansor dan Jeremi Beh Sin Tee 
Tarikh Impot: 6-04-2011
Tempat Impot
: KLIA
Harga barangan itu diletakkan pada US$24,458,400, dakwanya.
Jacob & Co merupakan sebuah syarikat yang berpengkalan di New York. Beberapa barang keluarannya yang terpapar dalam web sitenya, kita dapat padankannya dengan beberapa perhiasan yang sering dipakai oleh Rosmah Mansor," katanya.
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor berlepas ke Amerika Syarikat bermula 10 hingga 16 April- tarikh yang sama berlian berharga RM24.4 juta dibeli.Mengikut laporan media 9 April lalu, Najib bersama Rosmah, berlepas dengan pesawat rasmi kerajaan kira-kira pukul 9.20 malam di Kompleks Bunga Raya, Lapangan Terbang Antarabangsa KL (KLIA). mereka terbang ke negara itu untuk lawatan kerja ke Washington dan New York.



persoalan menurut jurublog Umno:
menghantar cincin berlian bernilai RM73 Juta menerusi syarikat kurier DHL atau Federal Express ke lapangan terbang KLIA yang kemudiannya akan diimbas mesin X ray oleh ‘customs operations manager’ bernama A Krishnan?

Jabatan Kastam tidak mempunyai jawatan ‘customs operations manager’ . Yang ada hanya pegawai kastam dengan beberapa gred dan pangkat. Jadi dari mana datangnya ‘customs operations manager’ bernama A Krishnan ini?

Blog Archive

tambah panas

Followers