Monday 31 October 2011

Anak Sosilawati tunang dengan SU Sulit Kanan timbalan menteri Masitah Ibarahim

Anak sulung jutawan Allahyarham Datuk Sosilawati Lawiya, Erni Dekritawati Yuliana Buhari, 26, bertunang dengan Kamarulazlan Mohamad Hanafiah, 35, di rumahnya di Gombak dekat sini malam tadi.
Kamarulazlan merupakan Setiausaha Sulit Kanan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Senator Datuk Dr Mashitah Ibrahim.
Pertunangan Erni Dekritawati Yuliana atau Rita dengan Kamarulazlan menamatkan spekulasi berkaitan lelaki pilihannya kerana Rita yang kini menjadi Pengarah Nouvelle Beauty Centre Sdn Bhd sebelum ini pernah dikaitkan dengan beberapa individu.
Sosilawati ditemui mati dibunuh bersama tiga yang lain di kawasan Banting tahun lalu.
Laporan Harian Metro hari ini berkata jumlah hantaran yang bakal diterima Rita pada majlis perkahwinannya, yang dijangka berlangsung 4 Disember ini, dianggarkan RM30,000 serba satu manakala majlis persandingan di pihak lelaki pula dijadualkan pada 8 Disember.
Kisah peribadi Rita mula menjadi perhatian umum selepas ibunya bersama tiga yang lain, dibunuh kejam sebelum mayat mereka dibakar dan abu dibuang ke sungai dalam kejadian di Ladang Gadong, Banting pada Ogos tahun lalu.
Kira-kira 500 orang membabitkan ahli keluarga dan kenalan rapat menghadiri majlis pertunangan, yang diadakan secara tertutup di kediaman mewah keluarga jutawan kosmetik itu di Gombak dekat sini.
Turut hadir Mashitah dan suaminya.
Acara bermula selepas solat Isyak apabila rombongan lelaki yang mengenakan pakaian berwarna ungu tiba pukul 8.45 malam membawa tujuh dulang hantaran termasuk cincin pertunangan dan dibalas sembilan dulang oleh pihak perempuan.

Blog Archive

tambah panas

Followers