Thursday 12 January 2012

BR1M diagih selasa depan di Bukit Mertajam

4,000 Pemohon BR1M Di Bukit Mertajam Terima Bantuan Mulai Selasa Depan

Kira-kira 4,000 pemohon Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dari Parlimen Bukit Mertajam akan menerima bantuan tersebut bermula Selasa depan.
Penyelaras Barisan Nasional (BN) Bukit Mertajam, Lau Chiek Tuan berkata baucar untuk bantuan akan diberikan selama tiga hari.
Pemohon dari Berapit boleh menndapatkan baucar mereka di SMK Berapit pada hari Selasa, dari Macang Bubok di SMK Taman MACANG pada Rabu, sementara dari Padang Lalang boleh mengambil baucar mereka dari SMJK (C) Jit Sin di Taman Sri Rambai pada hari Khamis.
Beliau berkata baucar akan diedarkan di antara pukul 9 pagi hingga 4 petang pada ketiga-tiga hari tersebut, sambil menambah kira-kira 24 sukarelawan Barisan akan ditempatkan di setiap lokasi bagi membantu proses pembayaran.
"Ini adalah kumpulan penerima pertama setelah kami di parti komponen Barisan Bukit Mertajam membuat pendaftaran terhadap 25,000 pemohon bantuan.
"Kami kagum dengan pembayaran segera oleh Kerajaan Persekutuan yang mana pembayaran pertama ini dianggap angpow bagi mereka yang meraikan Tahun Baru Cina pada 23 dan 24 Januari ini," katanya di pejabat MCA bahagian Bukit Mertajam di sini, Selasa.
Lau berkata pejabat beliau akan menghantar surat jemputan kepada pemohon yang berjaya dan memaklumkan lokasi untuk mereka mendapatkan baucar mereka.
Beliau berkata, jika mereka terlepas mendapatkan baucar pada tarikh yang ditetapkan, mereka kemudian boleh mendapatkannya dari pejabat Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) di Bandar Perda, Bukit Mertajam.
"Pemohon yang tidak berjaya akan menerima notis pemberitahuan secara langsung daripada LHDN tetapi mereka masih boleh mengemukakan rayuan sebelum 15 Februari.
"Ahli keluarga pemohon yang meninggal dunia selepas mengemukakan permohonan boleh mengeluarkan sijil kematian pemohon untuk mendapatkan baucar," katanya.
Lau mengingatkan pemohon supaya membawa bersama surat dan MyKad mereka ketika hadir mendapatkan baucar yang boleh ditunaikan di mana-mana cawangan bank CIMB, BSN atau Maybank.
Beliau menasihatkan mereka yang tidak mendapat surat supaya bersabar memandangkan pusingan kedua pengagihan dijangka akan dibuat selepas Tahun Baru Cina.
Beliau berkata ramai warga emas telah memohon mendapatkan bantuan, sambil menambah menerima beberapa permohonan walaupun pada saat akhir permohonan ditutup pada hari Selasa.
Untuk maklumat lanjut, sila hubungi pejabat Lau di 04-5394003 pada waktu pejabat..

Blog Archive

tambah panas

Followers